[POL] ShaDDy
Emerytowany Admin

Dołączył: 11 Sie 2006
Pochwał: 69 Posty: 3570
Skąd: Tczew
|
Wysłany: 24 Maj 2010, 14:42 Temat postu: Nowe mapy na światowy finał ESWC |
|
|
Oj, nie przeklinać, jeszcze ich nie opublikowano. Dopiero ogłoszono selekcję. Dziwne, regulamin wyraźnie mówił (może nadal mówi, nie chce mi się sprawdzać), że będą obowiązywać te same trasy, które trenujemy na krajowe eliminacje. Co jeszcze dziwniejsze, główny mappack będzie wybierało grono międzynarodowych graczy, ciekawe, czy pośród nich znajdą się (całkowicie przypadkowo ofc) osoby, które później zostaną finalistami turnieju? [more]
Wymagania co do tras, jak zwykle, nie różnią się niczym od poprzednich. I nie wiadomo po co one tak naprawdę zostały stworzone - jeśli chodzi o trasy do eliminacji, nie były one zbytnio przestrzegane. No ale ok, cała selekcja ma się odbywać w trzech niezmiernie interesujących etapach: nadsyłane map, powołanie wspomnianej międzynarodowej 'komisji' i jej głosowanie oraz opublikowanie paczki. To ostatnie ma mieć miejsce w dniach 3-8 czerwca, więc zwycięzca w naszym kraju będzie miał (chyba) tyle samo czasu na trening, co pozostali finaliści.
Jeśli Cobham pisze się na to, to przytoczę anglojęzyczne wymagania, i tak to każdy rozumie:
1- The length must be approximately 1 min – 1 min 30.
2- The maximum weight for a map must be 2500 coppers.
3- The map must only use original soundtracks of the game.
4- The difficulty and risk should scale progressively throughout the map. The easiest part should be at the beginning while the more difficult part should be at the end.
5- The difficulty must be hard as it will be maps dedicated for competition and played by the best players. It means that obstacles or series of obstacles have to be hard to master. These obstacles may also propose different ways to handle them.
6- The player’s mistakes don’t have to be too much penalizing to not totally ruin the race or the chances to catch up. The author may possibly include a heavy penalizing obstacle at the end of the map since it will not change anything.
7- Maps may propose a choice of obstacles which brings players on different roads only when it remains on a very short length and rejoins quickly. The idea is to propose a choice of different difficulties but without making it different races.
8- Maps don’t have to involve Media Tracker during the race, even to help during a looping. Players have to manage their point of view themselves. However, it is possible to use Media Tracker at the beginning of a track to introduce it, or at the ending to provide a finishing sequence.
9- At the end of a map there should be a way for close players to catch up their opponent in order to keep a possibility for them to finish first, even if this way is very risky. This will keep an interest in the race.
10- Maps should include different types of obstacles requiring different skills in order to play with strengths and weaknesses of players. Maps should not be just a series of jumps, or just a series of turns, or just a series of loopings.
11- Maps may not mislead the player through false roads, misleading panels or confusing crossroads. The road to follow and choices to make should always be clearly identified.
12 - Maps may include shorts portions of TMNF “ground block”. A maximum of 20% of “ground block” can be used for the whole map.
Wysyła się na maila trackmania@eswc.com.
Teraz jeszcze lista finalistów - w Disneylandzie spotka się niespotykana dotychczas liczba... 17 uczestników. Poza Polakiem, o pliczek dolarów zagrają Frostbeule ze Szwecji z zaproszenia za wygrane finały w 2008 roku, Yoyo i Carl z Francji, Naveen z Indii, przedstawiciele Brazylii, Portugalii, Słowenii, Hiszpanii i Ukrainy, a także siedmiu zaproszonych graczy - wśród tej ostatniej grupy na 99% znajdzie się gruba świnia, Tamarillo i Gallo, ale... nie będzie Karjena!
|
|
|