Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 568 Skąd: Gdańsk-Tczew-Gdańsk i tak w kółko
Wysłany: 07 września 2011, 23:04 Temat postu:
Przede wszystkim zapoznaj się z interfejsem programu. Najlepiej po otwierać różne pozycje z eksploratora po lewej metodą "przeciągnij i upuść"
Otwórz cokolwiek, jakieś kicki, snare'y, haty i próbkuj je przez klikanie w oknie channel settings które się otworzy po przeciągnięciu do sequencera (masz go zaraz po włączeniu programu - widnieją na nim kick, clap, hat i nare oraz rząd prostokątów obok nich) ja w między czasie sprawdzę które pluginy będą odpowiadały dźwiękom 8 bitowym, aczkolwiek od siebie na starcie radzę zajrzeć do zakładki o nazwie WASP XT i sprawdzić co oferują przedstawione (patrz eksplorator z lewej) na liście presety i przeciągnąć do sequencera. Póki co nic na gwałt na siłę, to od razu nie przychodzi. Na razie musisz się z programem obwąchać :wink:
Dołączył: 12 Sie 2007 Ostrzeżeń: 1 Posty: 1921 Skąd: masz taki brzydki ryj, chuju?
Wysłany: 11 września 2011, 12:57 Temat postu:
No witam Ciebie.
Po troszku tak. Mam jeden mały problem. Czasami gdy przeniosę jakiś dźwięk z wybierajki po lewej, nie odtwarza mi go po wciśnięciu Play.
Niektóre działają a niektóre nie. W czym może być problem?
Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 568 Skąd: Gdańsk-Tczew-Gdańsk i tak w kółko
Wysłany: 11 września 2011, 16:53 Temat postu:
Noo i tutaj w tym oto momencie przechodzimy do ważnej funkcji jaką jest piano roll. Nie każdy dźwięk zostanie ułożony za pomocą kwadracików w sequencerze. Klikając na dany element sequencera prawym przyciskiem myszy wybieramy pierwszą opcję piano roll. Dopiero gdy pokaże się dużo pustego pola z klawiaturą w skali od C0 do C10 możemy układać dźwięk na DANYM patternie. Żeby pomóc ci to zrozumieć wyślę ci wolno stworzony projekt, co prawda ja mam wersję 10 ale większość narzędzi jest ta sama więc nie powinieneś mieć problemów. Jak coś pytaj dalej :wink:
pattern odpowiada za dany element utworu tj. beat, melodię główną i dźwięki poboczne wypełniające resztę każdy element jest wykonany na oddzielnym patternie co pozwala na modyfikację części składowych utworu. Kiedy zaczyna się clap, hi-hat? kiedy główna melodia? wszelkie poboczne dźwięki (fx)?
tempo to jak sama nazwa wskazuje. ustala go BPM czyli beat per minute co w wolnym tłumaczeniu znaczy ilość uderzeń na minutę, na podanym projekcie jest suma 135. Wartość zalecana to od 125 do 140 aczkolwiek to zależy już od gatunku muzycznego, i wolnej woli użytkownika.
mixer - no cóż...miksujmy... bardzo ważne narzędzie służące do mixu i masteringu( o masteringu później). Pozwala nadać barwę, ton no i w końcu głośność danego presetu czyt. kicka, hata, snare'a czy jakichkolwiek innych instrumentów jak gitara, bas perkusja.
Dołączył: 12 Sie 2007 Ostrzeżeń: 1 Posty: 1921 Skąd: masz taki brzydki ryj, chuju?
Wysłany: 11 września 2011, 17:58 Temat postu:
Otworzyłem ten pliczek.
Po uruchomieniu wysypało mi się kilkanaście komunikatów że nie posiadam pewnych pluginów, że ten plik jest z versji nowszej itp, dodatkowo pootwierało mi mase okienek z przeróżnymi opcjami. Pogubiłem się prawdę mówiąc. ; )
Pozamykałem je wszystkie, zostało mi tylko głowne okienko gdzie były ustawione (że tak to nazwę) dźwięki na linii czasowej.
Poklikałem trochę w nie. Zauważyłem, że można je (tak mi się wydaję) łatwo modyfikować.
Znajdę chwilę to poklikam w piano rollu.
Pisałeś wcześniej
Cytat:
ja w między czasie sprawdzę które pluginy będą odpowiadały dźwiękom 8 bitowym
Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 568 Skąd: Gdańsk-Tczew-Gdańsk i tak w kółko
Wysłany: 11 września 2011, 19:10 Temat postu:
Tak, z czymże nasuwa się pewien wniosek iż dany preset np. shoot (jest domyślnie ustawiony tonacją na lead -wysoki dźwięk) może posłużyć jako ton wysoki i zarazem ton niski, a zatem nie ma konkretnej reguły że "to jest wysoki a to jest niski". shoot znajduje się w zakładce Fruity DX 10, jasny róż czcionka, możesz sobie sprawdzić (ogólnie w tej zakładce jest dużo presetów dla Ciebie, trzeba tylko pokręcić gałkami) :wink:
przy produkcji najczęściej powinieneś używać takich plginów jak reverb 2, delay bank i gross beat które otwierasz w mixerze
a propo pliku czy grają dźwięki takich syntezatorów jak pacman pill, analog saw bass (dual) i epicpad? pattern 5, 10 i 11
Wtrącę swoje 3 grosze - "produkcja", którą popełniłem w FL z 3 lata temu. Właściwie niedługo potem mój gust muzyczny zmienił się, tak więc szersze plany nigdy nie zostały spełnione
Moim skromnym zdaniem, miło to brzmi, ale wydaje mi się, że jest za dużo dźwięków które nakładają się na siebie dosyć nierówno (od 1:00 do 1:25). Ale wiedz, że mogę się mylić ; )
Poza tym, mam pytanie. Jak stworzyć taki dźwięk jak na tym filmiku (od 0:18s do 0:30s)
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2, 3, 4Następny
Strona 3 z 4
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach